Liskolaiset

Liskolainen

Liskolaisten johtajat ovat pappi Sliiwa, joka hoitaa yleensä liskolaisten yhteydet ulkopuolisiin, vesilordi Hshaar, joka johtaa liskolaisia mahdollisessa taistelutilanteessa, pappi Tvaahs, liskolaisaikuinen, jonka vastuualueena on kylä ja erityisesti nutipäiden hoitaminen ja Solina, liskolaisten kanssa asuva naiad. Johtajilla ei ole varsinaista arvojärjestystä, mutta varmasti ulkopuolisten mielestä Sliiwa näyttää olevan ylin johtaja. Toisaalta taas pappien vältellessä taistelua Hshaar esittelee mielellään asekykyjään myös ulkopuolisille. Solina on periaatteessa itsenäinen, eikä kuulu liskolaisorganisaatioon, mutta pysyttelee lähes aina näiden lähettyvillä ja auttaa heitä.
Tavallisia liskolaiskalastajia on kaksitoista ja aikuisia neljä. Joen varrella on kuitenkin paljon enemmän liskolaisia, jotka kuuluvat samaan heimoon tämän liskolaisklaanin kanssa. Liskolaiset näyttävät aluksi ihmisten mielestä melko samanlaisilta, mutta mikäli oleilevat liskolaisten luona joitakin päiviä, he pystyvät tunnistamaan nämä ihon kuvioista, yms.
Sligo-joen kultti

Sliiwa, liskolaisjohtaja, ikä 29, Sligo-joen pappi
 

VMA   
R-R
KOK
ÄLY
MHT
NPP
ULK

10    
15
8
17
20
17
15

Häntä  
O Jalka  
V Jalka
Vatsa
Rinta
O Käsi
V Käsi
Pää

01-02  
03-05
06-08
09-11
12
13-15
16-18
19-20

01  
02-04  
05-07
08-11
12-15
16-17
18-19
20

2/3     
2/4
2/4
2/4
10/5
2/3
2/3
2/4

Liike: 2/4 (uinti)
Väsymys: 14
Kestopisteet: 12
Taikapisteet: 20+15 (liittolaishenki)
NPP IH: 2

Aseet ja panssari: Kokonaistaakka = 11. Väsymys = 14 (25 - 11).
Kalannahkahaarniska (4,4 enc) ja kitiinirintakilpi (4 enc).

Ase
Atrain 
Linko 
Kilpi
IH  
7
2
8
Hyö/Tor  
74/49
94/-
19/79
Vahinko       
2d3
d8
d4
ENC/PP
1.5/9
0.1/-
1.0/8
 
Henkitaikuus (121% -ENC): Parannus 4, Terävyys 2, Liima 1, Likkuvuus 3, Sammutus 1, Salamanuoli (1), Jokisilmät (1), Koordinointi 4.
 
Riimutaikuus (121% -ENC): Kutsu naiad I, Kutsu undiini I, Kysymys III, Loitsun opetus I, Löydä vesi I, Hengitä vettä I, Käske kulttihenkeä I, Kellu II, Pyhitys I, Sidontalumous I, Palvo Sligo-jokea I (uusiutuvia).
 
Kyvyt: Havaitse 65, Piileskely 59, Uinti 109, Veneily 99, Väistö 69.
 
Kielet: Nutiainen 55/-, zaring 50/-.
 
Liittolaishenget: Luiseen kaulakoruun sidottu liitolaishenki: Slosh ÄLY 13 MHT 15 ja undiini (kts alla).
 
Taikaesineet: Luukaulakoru (kts yllä).
 
Tavarat: Ruokovyö, nahkapussi, jossa ongenkoukkuja, kiviveitsi, 20 metriä köyttä.
 
Sliiwan undiini
VMA  
KOK
MHT
36     
5 m2
25
Liike  
Kestopisteet

2/6 (uinti)
41

 

Hshaar, liskolaissotilas, ikä 23, Sligo-joen vesilordi
 

VMA   
R-R
KOK
ÄLY
MHT
NPP
ULK

17    
15
11
17
16
16
13

Häntä  
O Jalka  
V Jalka
Vatsa
Rinta
O Käsi
V Käsi
Pää

01-02  
03-05
06-08
09-11
12
13-15
16-18
19-20

01  
02-04  
05-07
08-11
12-15
16-17
18-19
20

7/4     
7/5
7/5
7/5
7/6
7/4
7/4
7/5

Liike: 2/4 (uinti)
Väsymys: 5
Kestopisteet: 13
Taikapisteet: 16+4 (matriisi)
NPP IH: 2

Aseet ja panssari: Kokonaistaakka = 27. Väsymys = 5 (32 - 27).
Kalannahkahaarniska (5,5 enc) ja plesiosauruksennahkapanssari (11 enc).

Ase
Aamutähti 
Sauvalinko 
Verkko
Kilpi
IH  
6
2
2
7
Hyö/Tor  
87/54
97/29
82/29
22/89
Vahinko       
d10+1+d4
d10+d2
d4/erikoinen
d6+d4
ENC/PP
2.0/8
0.5/10
5.0/8, VMA 30
3.0/12
 
Henkitaikuus (96% -ENC): Parannus 4, Terävyys 3, Jokisilmät (1), Salamanuoli (1), Liima 2.
 
Riimutaikuus (116% -ENC): Hengitä vettä I, Kellu II (uusiutuvia).
 
Kyvyt: Havaitse 73, Piileskely 64, Uinti 109, Veneily 109, Väistö 54.
 
Kielet: Nutiainen 52/-, zaring 37/-.
 
Taikaesineet: Puinen kaulakoru (haltioilta vaihdettu), jossa taikapistematriisi (4 TP).
 
Tavarat: Vahva nahkavyö, kangaspussi, ongenkoukkuja, alumiiniveitsi, 30 metriä köyttä.

 

Tvaahs, liskolaisaikuinen, ikä 41, Sligo-joen pappi
 

VMA   
R-R
KOK
ÄLY
MHT
NPP
ULK

16    
12
10
16
17
16
13 (23)    

Häntä  
O Jalka  
V Jalka
Vatsa
Rinta
O Käsi
V Käsi
Pää

01-02  
03-05
06-08
09-11
12
13-15
16-18
19-20

01  
02-04  
05-07
08-11
12-15
16-17
18-19
20

4/3     
4/4
4/4
4/4
4/5
4/3
4/3
4/4

Liike: 2/4 (uinti)
Väsymys: 14
Kestopisteet: 11
Taikapisteet: 17+9 (matriisi)
NPP IH: 2

Aseet ja panssari: Kokonaistaakka = 13,85. Väsymys = 14 (28 - 13,85).
Merikäärmeennahkapanssari (8,25 enc).

Ase
Atrain 
Linko 
Verkko
Kilpi
IH  
6
2
2
7
Hyö/Tor  
75/59
105/-
85/29
20/89
Vahinko       
2d3+d4
d8+d2
d4/erikoinen
d4+d4
ENC/PP
1.5/9
0.1/-
3.0/6, VMA 20
1.0/8
 
Henkitaikuus (101% -ENC): Parannus 4, Jokisilmät (1), Sammutus 2, Liima 3, Liikkuvuus 4, Koordinointi 2.
 
Riimutaikuus (116% -ENC): Kutsu undiini I, Kysymys II, Loitsun opetus I, Löydä vesi I, Käske kulttihenkeä I, Sidontalumous I, Palvo Sligo-jokea I (uusiutuvia).
 
Kyvyt: Havaitse 61, Piileskely 74, Uinti 109, Veneily 99, Väistö 99.
 
Kielet: Nutiainen 76/, zaring 41/-.
 
Taikaesineet: Luinen rannerengas, johon sidottu undiini (kts. alla), kultainen rannerengas, jossa taikapistematriisi (9 TP).
 
Tavarat: Atrain ja kilpi valmistettu alumiinista, kiviveitsi.
 
Tvaahsin undiini
VMA  
KOK
MHT
24     
3 m2
16
Liike  
Kestopisteet

2/6 (uinti)
27

 

Solina, naiad, Sligo-joen papitar
 

VMA   
R-R
KOK
ÄLY
MHT
NPP
ULK

19     
14
11
23
23
16
16

O Jalka  
V Jalka
Vatsa
Rinta
O Käsi
V Käsi
Pää

01-04  
05-08
09-11
12
13-15
16-18
19-20

01-03  
04-06
07-10
11-15
16-17
18-19
20

1/5     
1/5
1/5
1/6
1/4
1/4
1/5

Liike: 3/9 (uinti)
Väsymys: 23
Kestopisteet: 13
Taikapisteet: 23+11 (mahtihenki)
NPP IH: 2

Aseet ja panssari: Kokonaistaakka = 10. Väsymys = 23 (33 - 10).
Kalannahkapanssari (3,5 enc).

Ase
Atrain 
Verkko 
IH  
6
2
Hyö/Tor  
74/85
124/40
Vahinko       
2d3+d4
d4/erikoinen   
ENC/PP
1.5/9
5.0/8, VMA 30
 
Henkitaikuus (144% -ENC): Parannus 4, Sammutus 3, Koordinointi 4, Liima 2, Jokisilmät (1), Liikkuvuus 5, Terävyys 4.
 
Riimutaikuus (129% -ENC): Kutsu undiini I, Kysymys III, Loitsun opetus I, Löydä vesi I, Käske kulttihenkeä I, Hengitä vettä I, Kellu IV, Sidontalumous I, Palvo Sligo-jokea I (uusiutuvia).
 
Kyvyt: Havaitse 82, Uinti 110, Väistö 105.
 
Kielet: Nutiainen 53/-, zaring 53/-, haltia 38/-.
 
Taikaesineet: Luinen sormus, johon sidottu undiini (kts. alla), atraimeen sidottu mahtihenki: MHT 11.
 
Tavarat: Hiuksissa koristeena kymmenen helmen helminauha (arvo 300 l).
 
Solinan undiini
VMA  
KOK
MHT
27     
4 m2
13
Liike  
Kestopisteet

2/6 (uinti)
39

 

Tyypillinen liskolaiskalastaja, Sligo-joen noviisi
 

VMA   
R-R
KOK
ÄLY
MHT
NPP
ULK

11    
11
7
13
11
13
11    

Häntä  
O Jalka  
V Jalka
Vatsa
Rinta
O Käsi
V Käsi
Pää

01-02  
03-05
06-08
09-11
12
13-15
16-18
19-20

01  
02-04  
05-07
08-11
12-15
16-17
18-19
20

4/3     
4/3
4/3
4/3
4/4
4/3
4/3
4/3

Liike: 2/4 (uinti)
Väsymys: 9
Kestopisteet: 9
Taikapisteet: 11
NPP IH: 3

Aseet ja panssari: Kokonaistaakka = 9,2. Väsymys = 13 (22 - 9,2).
Merikäärmeennahkapanssari (6,6 enc).

Ase
Atrain 
Linko 
Kilpi
IH  
8
3
9
Hyö/Tor  
52/37
57/-
17/67
Vahinko   
2d3
d8
d4
ENC/PP
1.5/9
0.1/-
1.0/8
 
Henkitaikuus (61% -ENC): Parannus 2, Liima 1 tai Jokisilmät 1, Terävyys 1 tai Salamanuoli.
 
Kyvyt: Havaitse 44, Uinti 94, Veneily 44, Väistö 44.
 
Kielet: Nutiainen 34/-, zaring 14/-.
 
Tavarat: Ruokovyö ja -kukkaro, kiviveitsi, köyttä 30 metriä, ongenkoukkuja.

 

Tyypillinen liskolaisaikuinen, Sligo-joen noviisi
 

VMA   
R-R
KOK
ÄLY
MHT
NPP
ULK

11    
7
7
13
11
13
11 (21)    

Häntä  
O Jalka  
V Jalka
Vatsa
Rinta
O Käsi
V Käsi
Pää

01-02  
03-05
06-08
09-11
12
13-15
16-18
19-20

01  
02-04  
05-07
08-11
12-15
16-17
18-19
20

4/3     
4/3
4/3
4/3
4/4
4/3
4/3
4/3

Liike: 2/4 (uinti)
Väsymys: 10
Kestopisteet: 7
Taikapisteet: 11
NPP IH: 3

Aseet ja panssari: Kokonaistaakka = 11,8. Väsymys = 10 (22 - 11,8).
Merikäärmeennahkapanssari (6,6 enc).

Ase
Atrain 
Linko 
Kilpi
IH  
8
3
9
Hyö/Tor  
62/56
62/21
12/61
Vahinko   
2d3
d8
d4
ENC/PP
1.5/9
0.1/-
1.0/8
 
Henkitaikuus (61% -ENC): Parannus 2, Liima 1 tai Jokisilmät 1, Terävyys 1 tai Salamanuoli.
 
Riimutaikuus (106% -ENC): Kellu I, Hengitä ilmaa/vettä I tai Löydä vesi I.
 
Kyvyt: Havaitse 54, Uinti 99, Veneily 64, Väistö 49.
 
Kielet: Nutiainen 44/-, zaring 19/-.
 
Tavarat: Ruokovyö ja kalannahkakukkaro, pronssiveitsi, köyttä 30 metriä, ongenkoukkuja.