Shefan Leijonankynsi

Historia
Shefan syntyi pieneen basmoliklaaniin äitinsä toisena poikana. Hänen isänsä oli mahtava leijonasoturi, klaanin maallinen johtaja. Hänen enonsa taas oli klaanin shamaani, vanha, mutta hyvin viisas mies, joka opetti pojalle taikuutta ja heimon tapoja.

Shefania ei kuitenkaan tyydyttänyt klaanin pienet yritykset hyökkäillä naapureidensa kimppuun ja ryöstellä näitä. Hän kaipasi jotakin suurempaa, jotakin, jossa voisi todistaa kykynsä. Sen vuoksi Shefan lähti pois klaanistaan kertomatta kenellekään mitään, innokkaana tutustumaan ympäröivään maailmaan.
Alku oli hankalaa, mutta Shefan tapasi sivistyneillä mailla muita hsuncheneita, Ikivanhojen hirviöiden yhteisön jäseniä. Nämä auttoivat leijonakansan soturin alkuun ja hän pestautui Estalin arkkiherttuan joukkoihin. Siellä Shefan oppi jalkajousen käyttämisen taidon. Hän ihastui mahtavaan aseeseen ja ryhtyi pitämään sitä mukanaan. Myös panssarin hyödyn Shefan huomasi armeijassa ollessaan ja hankki sellaisen itselleen.
Shefan ei aio enää palata klaaninsa pariin, sillä hän olisi hylkiö, eivätkä hänen sukulaisensa enää hyväksyisi häntä. Tämä on kuitenkin puhtaasti kulttuurillinen piirre ja Shefan on vieläkin Basmolin aktiivinen noviisi, eikä ole menettänyt riimuloitsujaan.
Leijonakansan soturi kyllästyi armeijan yksitoikkoiseen rutiiniin ja lähti matkoihinsa. Hänellä on haaveena päästä näkemään idän maat, joista hän on kuullut tarinoita. Shefan uskoo, että siellä jossakin on myös hänen heimolaisiaan, sillä näin perimätieto kertoo.

Shefanin keihäsUlkonäkö ja luonne
Shefan on, kuten useimmat hsunchenit, tummahiuksinen ja lihaksikas tyyppi. Hänen armeijavuotensa ovat muuttaneet hänen askeleensa rennommiksi, eivätkä ne ole enää yhtä hiipiviä kuin klaanin keskuudessa ollessa. Shefan on omaksunut myös sivistykselle tärkeän pukeutumisen. Hän pitää vaatteitaan ja panssariaan suuressa arvossa, joskin hänen arvokkain omaisuutensa on lumottu leijonannahkahuppu.
Leijonaheimon soturi on seurallinen ja ylvästelee mielellään kohtalaisella ralian taidollaan. Hän on huomattavan hyväluontoinen ja kestää loukkauksiakin raivostumatta. Silti hän ei niitä aio unohtaa...
Shefan suhtautuu toisiin hsuncheneihin varauksellisesti, mutta ei yhtä torjuvasti kuin heimolaisensa yleensä, eikä usko enää muinaisen basmoli-imperiumin nousuun. Hän on innostunut sivistyksen tarjoamista mukavuuksista, vaikka ne saattavat vieläkin saada hänet välillä vähän ymmälleen, kuten kirjoitettu kieli. Erityisesti Shefan on ihastunut sivistyneeseen olueen...
Vaikka Shefan on maltillinen, hänen suututtamisensa ei ole kovin hyvä idea, sillä hän on kova taistelija, eikä arkaile tappaa. Shefan ampuu mielellään jalkajousellaan, mutta käyttää myös hyvin keihästään ja kilpeä. Riimuloitsujaan hän ei haluaisi tuhlata taistelussa, mikäli ei ole aivan välttämätöntä.

 

Pääsivu
RuneQuest
Seikkailut
Pelihahmot
Tarinat
Kartat
Lomakkeet
Käännökset
Irkkipelit
Muuta
Palaute
Vieraskirja
Shefan Leijonankynsi, ihminen, mies, ikä 26, Basmolin noviisi
 

VMA   
R-R
KOK
ÄLY
MHT
NPP
ULK

15     
13
12
13
12
20
10

O jalka  
V jalka
Vatsa
Rinta
O käsi
V käsi
Pää

01-04  
05-08
09-11
12
13-15
16-18
19-20

01-03  
04-06
07-10
11-15
16-17
18-19
20

4/5      
4/5
6/5
6/6
4/4
4/4
10/5

Liike: 3
Väsymys: 12
Kestopisteet: 13
Taikapisteet: 12
NPP IH: 1

Aseet ja panssari: Kokonaistaakka = 15,6. Väsymys = 12 (28 - 15,6).
Nahkavaatteet (3,15 enc), cuirboulliraajat (3 enc), silmukkapaita (3 enc) leijonanahkahuppu (0,35 enc), lyhyt keihäs, taistelukynsi, raskas jalkajousi (jonka pudottaa heti ammuttuaan, joten painoa ei ole laskettu mukaan), 20 vasaman nuoliviini (1 enc), keskikokoinen kilpi.

Ase
Lyhyt keihäs
Taistelukynsi
Puraisu (leijonana)
Käpälä (leijonana)
Raskas jalkajousi
Keskikokoinen kilpi   
IH  
5
6
6
6
1
6
Hyö/Tor 
74/36
68/-
66/-
57/-
76/31
21/69
Vahinko    
d8+1+d4
d4+1+d4   
d8+d4
d8+d4
2d6+2
d6+d4
ENC/PP
2.0/10
0.1/-
-/-
-/-
8.0/10
3.0/12

Henkitaikuus (70% -ENC): Parannus 2, Voimakkuus 2, Suoja 2, Terävyys 3, Salamanuoli, Liikkuvuus 1.

Riimutaikuus (110% -ENC): Leijonanpää x2, Basmolin voima x1, Teräväkynsi x1, Puhu leijonille x1, Itsenmuutos x1 (kertakäyttöisiä).

Kyvyt ja bonukset:
Ketteryys +11: Heitto 56, Kiipeily 73
Kommunikointi +4: Puhetaito 20
Tieto +3: Aseeton taistelu 25, Ensiapu 35, Eläintieto 30, Ihmistieto 19, Kasvitieto 30
Taikuus +10: Seremonia 26
Manipulointi +16: Kätke 33
Havainto +6: Etsintä 42, Havaitse 64, Jäljitys 44, Kuuntelu 64
Salavihkaisuus +6: Hiipiminen 41, Piileskely 41

Kielet: Basmoli 45/-, ralia 34/-, kauppakieli 29/-, seshnegi 19/-.

Taikaesineet: Leijonannahasta tehtyyn huppuun on lumottu panssarointi lumouksia yhteensä yhdeksän panssaripisteen arvosta (plus yksi hupun oma piste).

Tavarat: Vesileili, tulukset, köyttä kuusi metriä, veitsi, 48 hopearahan arvosta kolikoita.